Økonomi

Økonomi er ansvarlig for den samlede økonomistyring og regnskab i Social- og Boligstyrelsen og består af fire teams: Tilskudsøkonomi, Budget, Regnskab og Controllerenheden.

Økonomikontoret består af fire teams:

  • Tilskudsøkonomi
  • Budget
  • Regnskab
  • Controllerenheden

Tilskudsøkonomi

Teamet er ansvarlig for administration af tilskud på social- og ældreområdet. Teamets hovedopgaver er:

  • Udbetaling af tilskud
  • Godkendelse af tilskudsregnskaber
  • Administration af og tilsyn med direkte tilskud
  • Administration af og tilsyn med driftstilskud

Budget

Teamet er ansvarlig for styrelsens økonomistyring og ledelsesstøtte til ledere, chefer og direktion i forbindelse hermed. Teamets hovedopgaver er:

  • Finanslov, herunder overblik over politiske aftaler og bindinger i øvrigt
  • Intern økonomistyring (budget og budgetopfølgning)

Regnskab

Teamet er ansvarlig for styrelsens samlede regnskab, hvor hovedopgaverne består af:

  • Modtagelse, kontering og betaling af fakturaer
  • Administration af rejser, mødeforplejning mv.
  • Udbetalinger af tilskud
  • Afstemning og opfølgning af balancekonti

Controllerenheden

Teamet er ansvarlig for den overordnede compliance og opfølgning på eventuelle udfordringer hermed. Hovedopgaverne er:

  • Kontrolmiljøansvarlig, herunder opfølgning på om der et tilstrækkeligt finansielt kontrolmiljø og om nedskrevne procedure overholdes
  • Kontakt til rigsrevisionen
  • Risikostyring

Bemanding

Kontoret består af en kontorchef, tre faglige ledere og ca. 45 medarbejdere.

Senest opdateret 09-07-2024

Kontakt

Pia Løvengren Ravn
Økonomichef