Socialstyrelsen er på vej med nye tilskudskrav i forbindelse med alle ansøgningspuljer. De ændrede regler træder i kraft i anden halvdel af 2022.
Ændringerne vil først og fremmest få betydning for administrationen af de ansøgningspuljer, der udmeldes efter skæringsdatoen, men kan også indebære ændringer for nogle nuværende tilskudsmodtagere.
De ændrede regler indføres på baggrund af en kommende vejledning fra Økonomistyrelsen om effektiv tilskudsforvaltning på det statslige område. Vejledningen, der forventes udgivet senere på året, skal generelt understøtte en hensigtsmæssig praksis på tilskudsområdet.
Informationsmøde 22. august 2022
Frivillige foreninger, organisationer, kommuner og andre interesserede inviteres til at deltage i et virtuelt informationsmøde, hvor Socialstyrelsen vil præsentere de nye rammer, og hvad de betyder for modtagere af tilskud fra styrelsens ansøgningspuljer.
På mødet kan man blive klogere på de kommende regler for udbetaling, afrapportering, aflæggelse af regnskab og revision mv.
Dagens program indledes med en kort introduktion til de nye tilskudskrav. Herefter følger et oplæg om de ændringer, som de ændrede krav konkret vil medføre for Socialstyrelsens tilskudsmodtagere.
Der kan stilles spørgsmål via chatfelt undervejs.
Praktisk information
Det er gratis at deltage på informationsmødet, der afholdes via platformen Zoom 22. august 2022 kl. 13.00.
Alle kan deltage, også selvom man ikke i forvejen har installeret Zoom.
Der er mulighed for, at flere personer fra samme organisation kan deltage på mødet, herunder jeres revisor eller evt. administrator, men I bedes tilmelde jer enkeltvis.
Tilmeldingsfristen er den 19. august 2022 kl. 12.00.
Alle tilmeldte modtager et link, der giver adgang til mødet, før afholdelsen.
Tilmelding til informationsmødet 22. august 2022