En teknisk fejl hos Socialstyrelsens it-leverandør har betydet, at der er ansøgninger til puljer, som er afsendt fra e-Boks, der ikke er modtaget i Socialstyrelsen. Socialstyrelsen har, så snart styrelsen fik kendskab til problemstillingen, bedt om en redegørelse fra Statens It (styrelsens it-driftsleverandør) om, hvordan fejlen er sket. På baggrund af redegørelsen forventer Socialstyrelsen at få klarlagt, hvor mange ansøgninger der er tale om.
Ansøgninger, som er afsendt rettidigt, men som på grund af den tekniske fejl ikke er modtaget i Socialstyrelsen, bliver sagsbehandlet efter de samme kriterier, som de øvrige ansøgninger i puljerne for at sikre en lige behandling af alle ansøgninger. Projekter, som er berettiget til støtte, vil få udbetalt deres tilskud på lige fod med de øvrige tilskudsberettigede projekter.
Socialstyrelsen tager direkte kontakt til de berørte foreninger og organisationer.
Hvis man har spørgsmål til en ansøgning, kan Socialstyrelsens Tilskudsforvaltning kontaktes på telefon eller mail.
Find kontaktoplysninger her