Listen over standarder for hjælpemidler er opdateret

21-03-2018

Listen skal ses som en hjælp til at finde relevante standarder, fx i forbindelse med en kravspecifikation i et udbud. Den opdaterede liste rummer bl.a. nye og reviderede standarder.

Standarderne for hjælpemidler er med til at sikre, at produkterne lever op til en række minimumskrav, når de sendes på markedet. Kravene for standardisering er fastsat i en række EU-direktiver og forordninger.

For at gøre det nemmere for kommuner o.a. at skaffe sig et overblik på området, fører Socialstyrelsen en liste over, hvad der findes af relevante standarder. Listen kan fx være en hjælp i forbindelse med en kravspecifikation i et udbud.

Listen er blevet opdateret i februar 2018. Opdateringen omfatter eksisterende standarder, nye og reviderede standarder er tilføjet, ligesom der er kommet nye områder til, fx IT-tilgængelighed.

Listen angiver også, om der er tale om færdige standarder, forslag til standarder, eller om der et revisionsarbejde i gang.

Alle de standarder, der er nævnt i Socialstyrelsens indkøbsskabeloner, er med på listen, men den medtager også områder, hvor der for nuværende ikke findes indkøbsskabeloner.

Du kan finde listen over standarder på Socialstyrelsens hjemmeside:

Se listen over standarder for hjælpemidler

 

Senest opdateret 21-03-2018

Kontakt

Greta Olsson
Specialkonsulent

Nyhedsbrev

Vores nyhedsbreve holder dig opdateret med faglig viden, information om ansøgningspuljer, nye udgivelser, konferencer og temadage på socialområdet.

Tilmeld dig her