Er der noget, der giver udfordringer i jeres daglige arbejde med barnets lov? Er der fx områder eller aspekter, der opleves som vanskelige eller uklare?
Det er spørgsmål, vi ofte stiller i vores løbende dialog med landets kommuner, så vi bedst muligt kan bidrage til arbejdet med sagsbehandlingen.
På baggrund af det, vi har hørt, lancerede vi tidligere på året et nyt e-læringsforløb (se boks). Sammen med Ankestyrelsen følger vi nu op med to webinarer, hvor vi går tættere på praksis.
Har du allerede gennemført e-læringen, vil webinarerne være et rigtig godt supplement.
Det kan du høre om
- Webinaret den 20. november
På det første webinar tager vi fat i barnets lov der, hvor vi har hørt, at der kan opstå spørgsmål til korrekt praksis i forbindelse med den første del af sagsflowet.
Vi fokuserer på forløbet fra modtagelse af underretning til den børnefaglige undersøgelse og kommer som led i gennemgangen også rundt om intentionerne bag de enkelte sagsskridt.
Tilmeld dig det første webinar
- Webinaret den 4. december
På det andet webinar retter vi blikket mod de socialfaglige vurderinger og inddragelse af barnet/den unge og familien gennem hele sagsforløbet.
Vi ser også på valg af indsats, barnets plan/ungeplanen og opfølgning.
Også her tager vi udgangspunkt i de spørgsmål og udfordringer, vi har hørt fra jer i praksis og på intentionerne med de forskellige sagsskridt.
Tilmeld dig det andet webinar
Det praktiske
Det er gratis at deltage, men tilmelding er nødvendig og skal ske senest 2 dage før hvert webinar kl. 12. Se links ovenfor.
Den primære målgruppe for webinarene vil være dig, der arbejder som børne- og ungerådgiver. Faglige koordinatorer og ledere på området er også velkomne.
I er meget velkomne til at deltage flere fra samme afdeling og på den måde bruge webinarerne til fælles kompetenceudvikling, hvor I evt. også sammen følger op på det, I har hørt. Hvis I sidder i samme lokale, kan I evt. nøjes med at tilmelde én person og følge med via den samme skærm.
Vi anbefaler, at man så vidt muligt deltager i begge webinarer.