Socialstyrelsen inviterer de frivillige organisationer til et virtuelt informationsmøde om årets ansøgningspuljer.
På mødet vil Socialstyrelsen præsentere de ansøgningspuljer, der er målrettet civilsamfundsorganisationer og -foreninger; herunder også de puljer, der allerede er udmeldt på Socialstyrelsens hjemmeside, og som har ansøgningsfrist i marts og april.
På informationsmødet kan du blive klogere på de enkelte puljer, formalia, og hvad man i øvrigt skal være opmærksom på, når man ansøger.
På programmet
Efter en introduktion følger et oplæg, hvor vi blandt andet gennemgår de tildelingskriterier og krav, som ansøgere skal opfylde for at komme i betragtning til støtte.
Senere er der mulighed for at vælge mellem forskellige sessioner, hvor man blandt andet kan høre om puljerne Frivilligt socialt arbejde (PUF), Støtte til koloniophold mv. for børn og unge med handicap og deres pårørende (Handicappuljen),Støtte til landsdækkende frivillige sociale organisationer (ULFRI) og Driftsstøtte til handicaporganisationer og -foreninger (ULHAN).
Praktisk information
Det er gratis at deltage på informationsmødet, der afholdes via platformen Zoom den 10. marts 2021 kl. 9.30-11.30 med en pause undervejs. Alle kan deltage, også selvom man ikke i forvejen har installeret Zoom.
Der vil være mulighed for at stille enkelte spørgsmål i forbindelse med mødet.
Tilmeldingsfristen er den 8. marts 2021.
Alle tilmeldte modtager et link, der giver adgang til mødet, nogle dage før afholdelsen. Samtidig sender vi et mere detaljeret program. Programmet vil også blive offentliggjort på Socialstyrelsen.dk.
Tilmelding til informationsmødet for frivillige organisationer